piektdiena, 2015. gada 18. decembris

Kāpostu tīteņi manā gaumē

Ziemas laikam šķiet pieder visi ēdieni no kāpostiem.Mūsmājās ik pa laikam top kāpostu tīteņi.Katru reizi tie gan ir savādāki,jo šo un to no garšvielām noņemu,citreiz atkal ko jaunu pielieku.Tā nu arī šodien top tīteņi mana gaumē.
Lai pagatavotu tīteņus nepieciešams 
1.laiks-man apmēram paiet 2h
2.pacietība
3.sastāvdaļas.

Kāpostu tīteņiem vajadzēs:
  • kāpostu-es izvēlos lielāku galviņu,bet- tādu,kas nav gluži apaļa
  • maltā gaļa-es izvēlējos šoreiz jaukto malto gaļu(ne masas)-katrreiz svaru mainu..šoreiz bija apmēram 600-700g
  • puse ķiploka galviņas(ja kādam nepatīk ķiploks,var nelikt..var likt sīpolu,bet tā kā manam vīram nepatīk vārīti sīpoli,tad palieku pie ķiploka)
  • 500 ml tomātu mērces(var likt mazāk)
  • 1 burkāns(var nelikt)
  • pusi glāzi-līdz glāzi vārītu rīsu(atkarībā no vajadzības)
  • pipari
  • sāls
  • nedaudz Anniņas garšvielas bez sāls(var izmantot citu,kur ir dārzeņi kaltēti)
Katlā ielejam ūdeni un uzkarsējam.Ieliekam kāpostu galviņu un kādu brīdi pakarsējam,kamēr lapiņas kļūst gaišākas(vieglāk būs satīt).Izņemam kāpostu,liekam uz šķīvi.
Katlā ,kur tikko vārījās kāposts,ūdenim pievienojam nedaudz sāli,Anniņas garšvielu bez sāls.(sasmalcināti,kaltēti dārzeņi)Pierīvējam nelielu burkānu.
Noliekam pagaidām maliņā.(tā kā man ir malkas plīts,es uzlieku uz riņķiem,lai karsējas lēnām)
Ņemam kāpostu.Iegriežam viegli pie kacena,lai vieglāk atdalīt lapas.Atdalām tās.
Paņemam bļodu,kur sajaucam malto gaļu,piparus,nedaudz sāli,rīsus.
Tagad pa vienai lapiņai ņemam,liekam tuvāk stingrajam galam 2-3 karotes maltās gaļas un rīsu masas.
Ielokam vispirms cietāko galu,tad abas sānu malas un sarullējam tīteni.
Ja gadās,ka kāds veras vaļā,varam ar bambusa kociņu sastiprināt tīteni.
Uzkarsējam pannu un nedaudz apcepam tīteņus.
Tos,kuri jau ir apcepti liekam katlā,kur mums karsējās kāposts.Kārtojam cieši,lai neatnāk vaļā.
Kad visi tīteņi jau salikti katlā,varam pielikt tomātu mērci(kam nepatīk mērce,var droši nelikt)
Es lieku virsū šķīvi,jo katla vāks to piespiež un tīteņi ir stingrāki.
Liekam sautēties apmēram uz 1-1,5 h ,bet noteikti uz lēnas uguns.
Pasniedzam ar skābu krējumu.Labu apetīti.!



Nav komentāru: