ceturtdiena, 2016. gada 28. jūlijs

Kā es izmēģināju ievākt un pagatavot slaveno Ivan Čaj-jeb kā es saku-Jāņu tēju no ugunspuķes

Iespaidojoties no interneta pieejamās plašās informāciju gūzmas,nolēmu izmēģināt roku Ivan Čaj pagatavošanā.Tēja ir slavena gan kā organisma uzmundrinošs līdzeklis,gan attīrošs.Tējā ir B ,C grupas vitamīni,mikroelementi.askorbīnskābe,normalizē vielmaiņu,palīdz kuņģim,noņem stresu,samazina epilepsijas sindromus.Spēcina imunitāti,mazina iekaisumu...un daudz citu labu īpašību,kuras variet atrast netā.
Krustdēlam palīdzot,salasījām ugunspuķes lapiņas,kuras izšķirojām no gliemežiem,zirnekļiem.Pēc tam sākām svarīgo samalšanu ar vienkāršo gaļasmašīnu.




Krustdēlam šis process ļoti patika



Šāda  beigās izskatās samaltā tēja

Liek siltumā.Es pārliku mitru dvieli,tad vāku,lai fermentējas.Pa nakti ieliku siltajā cepeškrāsnī.Tā atstāj tik ilgi,kamēr atverot vāciņu ir jūtama patīkama, skābenu augļu smarža .Pirmajā reizē,kad mēģināju nevarēju saprast,kad nebūs zāles smarža.Ilgāk fermentējot smarža parādās,bet nedrīkst ilgāk par 2-3 dienām,jo var saskābt.Īstais brīdis ir jānoķer!

Fermentējot tēju tā mainīs krāsu no zaļas uz brūnganzaļu.Ja tumšāka,jo labāk fermentējusies.Pirmā tēja man sanāca zaļā tēja,otrā pa vidu,bet trešā gan melnā(kura man labā tīk)



Šeit man jau gala rezultāts-izžāvētas fermentētās granulas!


Baudiet tēju nesteidzoties!
P.s.-Tēju var dzert ikdienā!





Nav komentāru: